Sunday, October 03, 2010

Catatan #38 : Sahabat


Yang diucap begitu indah..
Pabila bibir merah mula mengatur bicara..
Ditambah pula lesung pipit pemanis muka..
Komplit!!!
Aku tersentap..
Terlalu banyak komplikasi dalam dirimu sahabatku..
Apa kau sudah lupa?
Kita pernah berkompromi..
Saat dan tika itu hanya engkau penyimpan rahsiaku..
Aku jatuh dan bangun semula..
Gigih kerana aku mahu engkau bangkit juga bersamaku..
Gembira tidak terkata..
Dan melompat bagai langit itu rendah..
Ingin kugapai bintang berkelip..
Berikan pada engkau untuk menerangi kehidupanmu..
Tapi..
Angan-angan itu selalu musnah..
Si perawan yang kau kejar telah menggelapkan duniamu..
Perempuan tidak dipercaya lagi..
 Jalan hitam itu kau pilih semula..
AKU BENCI!!!
Aku rela melihat kau tenggelam sekarang..
Kerna aku tak mahu desa itu hilang kemudiannya..
Buka matamu tajamkan penglihatanmu..
Ramai lagi kesuma menanti..
Kendatipun bukan milikmu..
Ahhh..
Engkau pasti mahukan jantan itu juga!
Cinta terbelit..
Gunalah jampi serapahmu..
Hendah ku lihat bahagiamu..
Atau mungkin deritamu..
Maafkan aku sahabat, kata-kata ku tulus suci..
Automatik! Kuasa gear itu laju..
Menggerak hati setelah lama tidak bermain dengan emosi..
Tidak kau ingin merasai pengalaman monogami?
Indah seperti kata-katamu yang kerdil..

12 Komen Orang Bijak:

Tomato Gurl's Life said... Reply To This Comment

mendalamnya dan pandai bermain kata..buatku terkedu nak mengomen~

echah mashuri said... Reply To This Comment

erkkk...nak komen ape ni...madah mendalam sampai xsempat aku nak menyelaminye dah pun lemas..ahaiii

soffea said... Reply To This Comment

wah. a great poem i guess. pandai betul anda mengarang ye. soo impress ;) please, buat sajak utk i satu. hehe.

NICK IRFAN said... Reply To This Comment

menarik sajak ke ni? ape2pun begitu mendalam maksudnyer.. tahniah! berkemampuan menulis sajak... hehe

ana said... Reply To This Comment

dlm xder idea boleh tulis mcm nie...hebat la tu.

haidi takeAfoto said... Reply To This Comment

hatie ni novelist ke sasterawan ni..ade ke "sasterawati"?? mcm xpnh dgr je..serius hati ni pndai menulis..i mean the way u writing, ur words..keep it up...byk gak word yg sy bru dgr dlm entry tu.heheh xminat sastera...heheh

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said... Reply To This Comment

aku baru saja ke dasar kata kata mu itu ..aku sudah lemas ...bagi mana jika ia lagi dalam

KERDILDESA said... Reply To This Comment

ermm .
ehem!
best laa entry kali nie. heheh .
sangat menyentap, tersentap dan membuatkan hati menjadi SENTAP. hahah .
kata-katamu sangat bermakna wahai tieah.

nas said... Reply To This Comment

PERGHHH...AGAK SUKAR UNTUKKU MENGERTI apa yang kamu ungkapkan dalam entri kamu nie..
hehehhe...
'kendatipun' tue ape maksudnyer???
isk3..

FyZa said... Reply To This Comment

fuh!m'dalam dan penuh makna entry nie..bleh b'karya n watnovel..ada bakat..hehe..;)

Along Tapa said... Reply To This Comment

tieah..sape yang ada lesung pipit??ko ada ke??i like~~~

secara jujur...bahasa sastera memang aku tak faham sepatah jadah pun...erk~~~

Gorengbaek - Bertenang...bertenang...bertenang..

ima said... Reply To This Comment

utk aku ke tieah?
hahaha.
bes this poem.
arap die baca n memahami la.
ak paham~~
hehehe