Tuesday, September 13, 2011

Catatan #64 : Perubahan

*Gambar dari pak cik Google*

Ada orang berubah demi cintanya,
Ada orang berubah kerna pekerjaannya,
Ada orang berubah untuk masa depannya,
Ada orang berubah ikut kehendak keluarganya,
Dan ada juga orang berubah bagi capai cita citanya..

Apa apa pun niat perubahan itu--biarlah mereka,
Mereka tahu buruk baik keputusan mereka,
Mereka punya hak atas keputusan mereka,
Mereka saja tahu keputusan mereka,
Mereka adalah mereka--bukan kita..

Tapi tapi berubah itu tidak perlukan modal,
Cukup sandaran pada hati dan akal,
Biar apa orang mahu bilang,
Biar apa orang mahu tentang,
Jangan kita masuk nak serang..

Kurang banyak pun MEREKA BERUBAH.. KITA???


*Takziah kepada pasangan Sharol Nizam Noor dan Safura Yaakob atas pemergian anak mereka Nur Aisyah Mariam, 3 tahun.. Alfatihah~



7 Komen Orang Bijak:

manggosteen said... Reply To This Comment

ada org tak mahu berubah kerana tiada alasan untuknya untuk berubah..

Aida Azryn said... Reply To This Comment

Al-Fatihah...

CT said... Reply To This Comment

Al Fatihah, ni anak Safura Yaakob pelakon tu ke? ishhh suka akk je tanya :)

merahitujambu said... Reply To This Comment

aku nk berubah cik ke puan..perlukan modal apa..ko kata tak perlu modal..=p...

YanaMIB said... Reply To This Comment

berubah la utk apa pun..cuma jgn berubah jd negatif..tu mmg dilarang sama sekali! =)

MR. SYAH said... Reply To This Comment

kdg2 ada yang berubah sekejap jer pastu kembali keasal... bukan senang untuk berubahkan..

mr.syazwan said... Reply To This Comment

perubahan ke arah kebaikan di alu2kan

perubahan ke arah kejahilan di larang sama sekali

renung2kan

=_=