Monday, May 21, 2012

Catatan #86 : Novel Dosa dan Licik Percuma


Alhamdulillah.. Tak perlu keluar bajet beli buku Fixi bulan ni.. Dah dapat free ni kira bonus! Novel Dosa merupakan novel Indonesia yang berjudul Bukan Perjaka.. Tetapi novel ini terlebih dahulu diterbitkan di Malaysia sebelum Indonesia.. Terjemahan novel ini dari bahasa Indonesia pula telah dilakukan oleh Nabila Najwa.. Novel Licik pula adalah satu satunya novel Fixi yang menggabungkan dua orang penulis.. Dan yang menariknya, turut terselit bahasa sarawak didalamnya! *Bangga jap 


Kenapa aku ada 2 novel Licik? Satu aku dapat dari Fixi sendiri bersama novel Dosa.. Satu lagi aku dapat dari penulis itu sendiri, Julie Anne.. Terima kasih sangat sangat.. Sooooooooooooo, novel Licik yang masih kemas berplastik itu akan ku beri pada seorang blogger yang memang tak pernah lagi baca mana mana buku keluaran Fixi.. Dia banyak layan novel dari publisher lain, so ini buat kamu Afifaa! Harap lepas ni cinta dia terhadap Fixi berkekalan.. Hahaha~


Kalau nak beli novel Dosa dan Licik, klik [SINI]


DOSA (Nuril Basri)

Ricky, bidadara separuh telanjang dan Yusuf yang lembut ala perempuan; siapa sangka mereka pelajar sekolah pondok di Indonesia?

Keluar dengan rela dari rumah orang tuanya, Ricky (17 tahun) terlibat dalam pergaduhan bukan hanya di sekolah, tetapi di dunia luar. Juga berkenalan dengan Iwenk yang menjerumuskannya ke pengalaman baru yang kelam.

Muncul Paris, sebagai penyelamat atau orang yang harus diselamatkan? Oskar pula ditemukan dalam lopak darah di lantai asrama Ricky dan Yusuf.

Dalam dunia malam, mereka mengenal erti persahabatan. Siapa sangka di celah celah apa yang dicop masyarakat sebagai DOSA, mereka dapat menjadi manusia yang lebih baik.

Baca Bab 1 Dosa di [SINI]




LICIK (Julie Anne & Sham Hashim)

Dari usia yang muda, Fira diajar oleh ayahnya Alias untuk menjadi con artist yang sempurna. Dari Skim Cepat Kaya  ke skim melarikan wang hantaran, semuanya disapu. namun kemewahan dua anak beranak ini tergugat apabila seseorang muncul untuk membalas dendam. Mereka terpaksa lari dan bersembunyi.

Peristiwa hitam yang berlaku merubah Fira menjadi seorang yang kejam. Dia kembali ke ibu kota untuk memulakan langkah baru namun bertemu pula dengan Sadik, si penipu kacak.

Bersama Sadik sebagai mastermind--dan juga kekasih--Fira mencipta dunia baru yang serba mewah tetapi berbahaya. Ketika satu persatu mangsa tertipu, ada sesuatu yang mengintai si LICIK yang jelita itu. Apakah penipuan Fira akan bertemu pengakhiran?

Baca Bab 1 dan Bab 2 Licik di [SINI]


**Review akan menyusul nanti.. :)





7 Komen Orang Bijak:

Unknown said... Reply To This Comment

anda di tag http://mohdnoorshawal.blogspot.com/2012/05/random-giveaway-by-cik-fie.html

Unknown said... Reply To This Comment

xpenah baca novel keluaran fixi lg..

Abang Zam said... Reply To This Comment

setakat ni buku fixi abang baca baru pecah & kasino

mohon bagi abang buku free satu plis

Unknown said... Reply To This Comment

free dload nyer xder ke :p

merahitujambu said... Reply To This Comment

pinjammmmm

[sutera kasih] said... Reply To This Comment

ehhh mcm bestlah...baca sinopsis pun dh menarik

Unknown said... Reply To This Comment

pinjam tieah..lak ku dtg umah ambik..ngee~