Friday, September 07, 2012

Tak Kira Sokong Bendera Mana, Simbol Apa, Ayuh Layan Video Ni




Sekadar nak berkongsi, mungkin ada yang dah tengok video ceramah dari Ustaz Kazim Elias ni dan mungkin ada yang belum.. Ini antara beberapa potong ayat yang menarik :
  • Cubalah berpolitik, cubalah bercakap dalam perkataan yang baik.
  • Islam tak suruh kita gaduh, Islam tak suruh kita tunjuk perasaan, Islam tak suruh kita menghuruharakan masyarakat. Islam suruh duduk dalam keadaan baik cakap elok elok.
  • "Islam mesti masuk satu parti, keluar parti bukan Islam, tak sokong parti kami bukan Islam, ini salah tuan tuan" -- Parti bukan agama, parti ciptaan manusia, pemimpin parti bukan nabi dan rasul.
  • Bercakaplah bersandarkan pada hukum. Bukankah kita ada al-Quran dan hadis untuk kita rujuk. 
  • Apabila kita taksub mambabi buta, inilah jadinya, fikir fikirlah. Ingat perjuangan kita untuk Allah, perjuangan kita untuk Islam.
  • Kalau salah kita kata salah. Kalau betul kita kata betul. Inilah yang sebenar. Bukan bila salah kita diamkan, orang lain salah kita nampak. Orang lain tak betul kita nampak tapi salah kita, betul kita, kita diamkan. Inilah punca kerosakan.
  • Marilah bersatu atas nama Islam, mempertahankan Islam, mendaulatkan Islam, inilah perjuangan yang benar. Jangan tunduk jangan pesongkan daripada ajaran yang sebenarnya semata mata nak mencari redha sekutu, tambah tambah lagi sekutu itu tak pernah bertauhid kepada Allah tak pernah sujud kepada Allah.

Marilah luangkan masa sejam anda tonton video ceramah kat atas ni.. Alaaa, video Oppa Gangnam Style boleh pulak korang layan beratus kali! Hahaha~


3 Komen Orang Bijak:

Anonymous said... Reply To This Comment

Mantap, no comment.

Anonymous said... Reply To This Comment

Tk ya komenlah...memang TERBAEK

Harith Iskandar said... Reply To This Comment

setuju.malangnya ramai yg suke buat apa yg dilarang/ditegah..itu lah masyarakat kite.sedikit saja yg sedar..