Thursday, December 29, 2011

Catatan #73 : Botol Air Tupperware


Beberapa hari ni memang aku pegi keja naik motor, jadi aku kena bawa beg sandang.. Dan dalam beg tu aku simpan botol air tupperware! Seperti dalam gambarajah di atas, ada stiker kan? Nama Najla.. Yayaya, itu anak buah aku punya.. Sekarang memang budak sekolah bajet bawa tupperware lah.. Rata rata anak buah aku guna botol air jenama itu.. Memang tak dinafikan, tak tumpah bai.. Zaman aku dulu pakai botol mineral je kot.. Bila naik menengah atas baru upgrade sikit botol air.. Kalo sekarang orang kata botol mineral tu tak boleh guna berulang kali.. Penyakit itulah penyakit ini lah.. Ok, itu bukan fokus utama entry kali ni..

Nak dijadikan cerita sewaktu aku kat meja makan.. Aku buka beg, ambil botol nak isi air.. Tup tup ada budak Najla kat situ.. Yelah, musim cuti sekolah.. Tetiba.. *Dialog dalam bahasa sarawak yang sangat mudah difahami..

Najla : Eh, ya (itu) botol air lala..
Aku   : Pinjamlah..
Najla : Esok jangan pakey (pakai).. Lala sekolah..
Aku   : Masih cutilah..
Najla : Tadik (tadi) mak lala cakap esok lala mesti sekolah..



p/s : Ok, fine! Aku malas layan dah.. Terus aku pegi keja.. Hahaha..





6 Komen Orang Bijak:

YanaMIB said... Reply To This Comment

haha eksaited dia nk pi skolah..layankn aje lah =)

merahitujambu said... Reply To This Comment

ko ngan budak pon nk rebut..ko beli la.ko dh keje.budak pon pandai..bijak betul..ahaha..lawok jee

Aida Azryn said... Reply To This Comment

haha.. rembat botol adik pulak? adeh. -___-

MR. SYAH said... Reply To This Comment

hahah.. cilop anak buah punya yerk.. aku dulu bawa air pergi sekolah bkn aku yg abiskan..

Panglima Perang Cyber said... Reply To This Comment

Sekarang sebotol pun rm60 kan.

ibu addin dan nasa said... Reply To This Comment

Salam perkenalan.

Semoga sentiasa dalam rahmat ALLAH jua.

Coretan seorang surirumah