Monday, December 05, 2011

SMS Palsu : Air Minuman Tercemar Darah HIV


Pagi semalam bila aku bangun tidur, aku dapat sms dari nombor yang tak dikenali yang berbunyi :

"Untuk makluman kepada orang awam. Jangan mengambil minuman daripada mana-mana produk dari Syarikat Pepsi seperti Pepsi, Tropicana Juice, Slice, 7UP, Coca Cola dll kerana ada pekerja dari syarikat itu telah campurkan darahnya yang tercemar dengan HIV. Tengok dalam berita NTV7. Tolong sebarkan kepada keluarga anda dan teman-teman anda.."

Aku rasa SMS berantai ni disebarkan berikutan sambutan Hari Aids Sedunia yang jatuh pada 1 Disember lepas kot.. Atau mungkin ingin menjatuhkan reputasi syarikat pengeluar minuman di atas.. Apa-apa pun, sebelum kita sebar sesuatu berita, haruslah benda itu sahih.. Buang kredit je nak forward cerita palsu camni..

15 Komen Orang Bijak:

merahitujambu said... Reply To This Comment

biar betik??????sms ni betul keee

*diera* said... Reply To This Comment

hmm pagi tadi terbaca,.. sebab nak tahu kesahihah nye.. bermula di india, bulan JUNE, apekah? adoii..

MR. SYAH said... Reply To This Comment

aku xdapt pun.. heheh..

Puan tia said... Reply To This Comment

hehe kita pon dpt... tp betul ke yek?

e F a said... Reply To This Comment

dpt gak sms ni, tpi ssh nak percaya sbb tak ada bukti. ada kluar dlm berita ke? or newspaper??

LynnDamya said... Reply To This Comment

sy dpt dpd adik sy, xtau la betul ke x, tp jgn terus anggap ia sbg kempen, mgkin ade betulnya, jd harap elakkan lah buat mase skg dpd minum air2 tu.. :) takot betul2 jadi pulak, kang free2 je kena HIv..adoi

YanaMIB said... Reply To This Comment

meh meh bc blog aku plak utk tau kenapa sms ni tipu semata! =)

Bahasa Makngah said... Reply To This Comment

minta NTV7 tolong sahkan krn dia ada sebut stesen tv tu. sy pun dah dpt. apa2pun kena hati2. kalau tak betul baguslah, kalau betul??????

mr.syazwan said... Reply To This Comment

baru tahu info ni... seiyes?

Nelly The Strange said... Reply To This Comment

tak dapat pun . tapi , dapat tau dari Ntv7 ~

FariehanIbrahim [LBC] said... Reply To This Comment

aku dpt 3 kot sms camnie..
cuak gler! -_-"
tp rasanya mmg xlogik r kalu nk caye 100%

cik yuki said... Reply To This Comment

AKU TA TGK HP LG PN . . HEHEHE



psstt : hp tertinggal kt umah !! :(

Rieyah Jamil said... Reply To This Comment

bagus gak.. at least orang berenti minum air gas dari luar.. pegile minum buatan malaysia je... halal pon halal, jimat pon jimat.... sokong buatan malaysia

Abang Zam said... Reply To This Comment

kalau jatuh dekat 1 april boleh lah terima
kahkahkah

YB Raz said... Reply To This Comment

biasalah orang melayu kalau buat kerja kerja bodoh macam ni memang dorang suka sangat.