Friday, September 21, 2012

Isu Filem Innocence of Muslims dan Demo Bantahan

*Imej dari google*

Filem "Innocence of Muslims" telah menjadi satu topik hangat minggu ini bukan kerana menang anugerah tetapi ia mencetuskan kemarahan umat Islam seluruh dunia disebabkan penghinaan terhadap Nabi Muhammad s.a.w. 

Hari ini Jumaat, akan diadakan demo bantahan terhadap Amerika Syarikat (US) yang langsung tidak memikirkan sensitiviti umat Islam dengan membenarkan tayangan filem "Innocence of Muslims". Demo bantahan yang dilakukan itu bakal disertai oleh Pemuda dan Puteri Umno, MCA, MIC serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) seperti Perkasa, Pekida dll. Himpunan aman bertempat di perkarangan Masjid Kampung Baru selepas solat Jumaat dijangka akan dihadiri oleh 5,000 penyokong.

Desas desus tentang mengatakan Pemuda Umno dan Pemuda Pas akan bersama - sama bergabung menyertai demo bantahan sememangnya benar tetapi akhirnya terpaksa membuat keputusan untuk melakukannya secara berasingan atas faktor keselamatan. Walaubagaimanapun, menurut Khairy, Pemuda Umno dan Pemuda Pas tetap mengamalkan solidariti iaitu mereka saling menyokong antara satu sama lain bagi mengadakan himpunan aman demi mempertahankan Islam. Oleh itu, Pemuda Pas akan berhimpun di Kedutaan Amerika Syarikat di Jalan Tun Razak.




p/s : Berhimpunlah secara aman dan bijak serta jangan sesekali kita merusuh agar musuh kita tidak memandang Islam itu agama keganasan sebaliknya Islam itu tetap agama yang suci dan cintakan keamanan.
p/ss : Mana pergi Pemuda PKR? Tak nak hadiri himpunan aman jugak ke? DAP kita tahu memang anti-Islam. Huhu :)


1 Komen Orang Bijak:

yb raz said... Reply To This Comment

pkr xley bantah sebab nanti duit yahudi xley masuk poket.