Monday, October 15, 2012

Catatan #96 : Penerjun Cinta

Ramainya para lelaki menjadi "penerjun cinta" dan berkicau di Twitter selepas menyaksikan lelaki berumur 43 tahun, Felix Baumgartner berjaya membuat terjunan dengan selamat di bumi dari paras 120,000 kaki. Yang tak tengok live tadi memang rugi. Bukan selalu. Walau ada yang mengutuk RedBull Stratos Project, aku tetap rasa bangga bila dapat menonton sekali.

Apa yang menarik dekat Malaysia usai si Felix menjejakkan kakinya ke tanah, rata rata tuit tentang Red Bull dan Felix. Dan tak kurang juga muncul ayat ayat cinta bandingan terjunan Felix dengan terjunan hati si pencinta wanita/lelaki. Oh, nasib bait takde suara sumbang yang kata ini teori yahudi atau freemason. Beberapa ayat menarik :

"@terfaktab: Terjun free fall ni banyak belanja nya, terjun ke hati saya free je, awak."

"@_siggplus: Mungkin Felix jatuh dari paras yang sangat tinggi, tapi ianya tak mungkin setinggi jatuhnya hati saya kepada awak ♥"

"@nazmiazimazmi: Kelajuan Felix terjun percuma tidak dapat menandingi kelajuan awak mencuri hati saya. #PickupLineRedbullStratos"

"@eatyu: Setinggi mana pun freefall Felix, tinggi lagi cinta saya pada awak #PickupLineRedbullStratos"

"@FaQ4R: awak senantiasa berada di dalam kapsul hati saya #PickupLineRedbullStratos"

Aku nak jugak tulis ayat ayat cinta berunsurkan kejadian rekod dunia yang tercipta.

"Ramainya manusia memuji terjunan Felix tapi saya rasa terjunan awak ke dalam hati ini paling hebat tanpa guna sut khas"

**Untuk pengetahuan, sut khas yang digunapakai oleh Felix menyamai sut angkasawan dengan life support system yang mana ianya membolehkan Felix terjun dengan selamat dan teratur. Gitu~



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 Komen Orang Bijak:

Anonymous said... Reply To This Comment

Terjun ke dalam hati someone special lagi best..hihi.

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said... Reply To This Comment

sweet je ayat tu

Anonymous said... Reply To This Comment

best gk nya terjun wei... dr cinta terjun... ahahahahahahha... paham ka maskdu cinta terjun??

Anonymous said... Reply To This Comment

kenapa chemay tatau pape pasal terjunan cinta nihh?
homaigoddd
T___T