Tuesday, June 14, 2011

Laman Web Kerajaan Malaysia Akan Di Hack Esok



PETALING JAYA: Sekumpulan penggodam mengancam untuk menyerang laman web kerajaan www.malaysia.gov.my.
Kumpulan yeng meggelar diri mereka, Anonymous berkata, mereka akan menyerang pada pukul 7.30 malam GMT, Rabu (3.30 pagi waktu Malaysia) dengan menamakannya 'Operasi Malaysia'.
Ancaman itu diposkan dalam bentuk grafik di http://i.imgur.com/PTFWh.png.
Ketua Pegawai Penyelidikan F-Secure Corporation, Mikko Hypponen dalam tweetnya memaklumkan mengenai ancaman pada pukul 4.42 pagi.
Tiada makluman lain yang diperoleh buat masa ini.
Tidak dapat dipastikan punca kumpulan itu mensasarkan lawan web Malaysia.
(Sumber : mStar Online)


Aku tak tahu nak komen sangat perihal masalah ini, sebab ada yang betul betul marah dengan tindakan penggodam ini tetapi segelintir daripada kita senyum gembira bertepuk tangan.. Sebab??? Bukankah kerajaan iaitu pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah menyekat 10 laman web di Malaysia yang telah melanggar Akta Hakcipta 1987.. Jadi, kerajaan haruslah menerima padah akibat daripada tindakan menyekat kebebasan berinternet rakyat.. [KLiK SiNi] untuk tengok surat yang dikeluarkan oleh pihak SKMM.. Namun secara peribadi, aku memang tak suka jikalau BENAR laman web kerajaan Malaysia digodam.. Yelah, kita tak tahu sapa punya dalang di sebalik semua ini.. Mungkin mereka punya agenda tersendiri.. Kalau orang Malaysia je yang terlibat ok lagi tapi kalau orang asing??? Mereka punya kepakaran kadang kadang mengatasi anak tempatan tetapi JackSparrow dari team Rilekscrew bijak jugak ape.. "Malaysia Boleh"

9 Komen Orang Bijak:

Unknown said... Reply To This Comment

hishh ta ske-ny sikap cmni :(

Jeepers Creepers said... Reply To This Comment

ntah apa apa..belom apa apa dah ngaku nak hack..bengong natang ni weii.

Unknown said... Reply To This Comment

hahahah.. panas bontot la yang jaga firewall dan security gov. hahaha! aku nak tgk Malaysia nye pekerja kerajaan bahagian IT hebat ke hampeh.



oh ya! saya datang dari sini ^_^

Ermizi Muhamad said... Reply To This Comment

tak perlu laaaaaa mcam ni! apa kes ni ! dosa.

Aida Azryn said... Reply To This Comment

bunyi cam menakutkan je. huhu.. harap2 xkan happen la..

HEROICzero said... Reply To This Comment

no komen. tunggu dan lihat ni troll or betul2 hack.


=)

al_hakim said... Reply To This Comment

mcm2 dunia akhir zaman ni..=(

:: Mrs.SyahNia :: said... Reply To This Comment

aisshhh mcm2 lah skang ni.. :(

Anonymous said... Reply To This Comment

Kerajaan Patut pk positif tentang hal ni.. oleh sebab byk web uploder dah kena block.. ni dah buat ramai pihak marah.. maybe moral diorg.. nak ratyat malaysia beli movie n music ori.. tapi tak semua user.. yg akan bazirkan duit utk beli dvd atau music ori dan bayor bil online diorg bulan2! tak semua yg senang dalam dunia ni.. ni la jadi nya bila hackers mengkratif kan diri diorg dgn mnhack 91 web kerajaan.. hemppphh ape la nak jadi.. dgn politik malaysia skung ni.. dari alam nyata.. hingga ke alam cyber.