Saturday, August 21, 2010

Catatan #28 : Handphone




Ini yang dikatakan carta aliran handphone (hp) atau telefon bimbit. Aku memula pakai hp lepas PMR tahun 2004. Agak advance lah jugak walaupun.......Tapi aku tak macam budak sekarang yang nak pakai hp mahal mahal. Aku dulu pakai nokia 3310 yang kakak aku punya. Kemudian bertukar ke hp butterfly juga kakak aku punya. Lepas habis SPM tahun 2006 aku kerjalah kat kedai makan ni dapatlah duit sikit. Lepas tu adalah sorang kawan aku ni jual hp (yang macam warna merah dalam gambar atas) RM200. Aku pun terpedaya oleh sebab hp butterfly yang aku pakai tu takde kamera lepas tu taip sms ada limit macam twitter. Itu sebab aku angkat hp tu. Kemudian entah macam mana dari satu hp nak ada dua hp. Masa tu aku naik tingkatan 6, ramai kawan pakai maxis pulak. So beli simkad maxis, sebelum tu aku pakai digi. Oleh sebab nombor sudah dua aku beli hp second hand color hijau memang sebijik macam dalam gambar tu. Seronok gila pakai hp tu. Terbaik. Hp yang last kecik tu pulak adik aku pakai dan sebab hp yang merah tu besar, kitorang bertukar. Ahhh, sekali dia pakai hp merah tu habis hancur. Tangan budak lelaki memang panas ek? Langsung tak pandai jaga barang. Hahaha.



p/s : Kawan aku sms suruh call dia katanya takde kredit. Eh, dia ingat kredit aku banyak ke nak call dia. Ahhh, lepas call boleh pulak dia kata "raya jemput datang rumah." WTF? Sms pun boleh what. Sengal kawanku!
p/ss : Aku paling tak suka orang tukar tukar nombor tahu! Benci. 

6 Komen Orang Bijak:

Along Tapa said... Reply To This Comment

nasib aku selalu tenang..tak marah2~~
hehe...kitorang orang laki gunakan hp habis-habisan...mempelbagaikan fungsi hp tu...boleh buat call,msg, amik gambor,buat main baling-baling, buat senjata baling hanjing,buat alat berangan jadik power rangers....macam-macamla...sebab tu kejap jek ranap....:p

Blog nostalgia budak Muor - cerita sepoi-sepoi bahasa

[No Name] said... Reply To This Comment

Hahaha.semangat kwn awk nak raye.

~sy pun guna hp bese2 jer.

ima said... Reply To This Comment

lor, kite sebaya lah.
sweet 21th.
hahaha.
samalah.
pes hp 3310 n line dg. :)
mse form 3 juge.

Nizam Gtz said... Reply To This Comment

Nice blog...

Hoho, banyak gak hp yg penah diguna n masih diguna...

www.dunialandax.com said... Reply To This Comment

yaeh!!nokian!!i pun!!hehekl~

Akram said... Reply To This Comment

ha..try r plak guna sony erricson.