Saturday, August 14, 2010

Catatan #24 : Belajar Menghargai


Dalam hidup ini, memang sukar untuk kita puaskan hati semua pihak. Kadang kadang kita rasa apa yang kita buat itu betul tapi tak sangka pulak ada pihak yang tersinggung. Aku mengaku diri aku bukan seorang yang bijak pandai, hebat apatah lagi sempurna. Oh tidak. Aku insan yang lemah. Dan seringkali aku gagal dalam subjek "Menghargai". Pernah dengar "cintailah orang yang mencintai diri kita?" Benar. Tapi selalu kita bayangkan kita mendapat orang yang kita cinta kan? Dan kita selalu lupa dengan orang yang ada depan mata kita. Itu aku. Ahhh, nak duduk sekali lagi dalam peperiksaan subjek "Menghargai" boleh? Hahaha.

Aku bukan sombong. Dan aku bukan mahu menolak kalian. Cuma aku selesa begini. Aku tak pernah pandang pada paras rupa apatah lagi kekayaan. Cukup hati aku suka dan seseorang itu boleh membuatkan aku gembira. Lantaklah dia tak kacak, tak kurus sekalipun yang penting hati. Yes.




*Nota Hatie : Bila kita suka pada si A, si A suka pada si B, si B pula suka pada si C dan si C suka pada kita. Ahhh. Hidup ini memang palat.

4 Komen Orang Bijak:

cik shabah said... Reply To This Comment

setuju 100% ngn nota hatie kat bwh tu =)

tenkiu atas peringatannya =)

AiDa AzRyN said... Reply To This Comment

Betul2.. mmg ssh nk puaskan ati semua org... biasa la tu kan.. de yang suka kita n ader yg xske kita..
Juz jd diri sndri sudah... yg penting kte xkco idup org... bia la org nk kata pe pun kata la.. :)

Owh kna repeat paper eh?same la kte ms blaja dulu.. kna repeat.. Alhamdulillah lulus dgn baik.. Pengalaman mengajar kte spy kte b'usaha dgn lbh gigih drpd sblm ni.. kira tu satu pengajaran la spy kte kna gigih usaha... bru dpt hasil yg baik.. btol x? gud luck! :)

ima said... Reply To This Comment

yuppp.
belajar lah utk menghargai.
bila da hilang, terlambat utk menyesal.

notahatie bwh tue bess!! ;)

syifaa' said... Reply To This Comment

kiter mmg perlu hargai org yg ade dpn kiter.
sayangi dan kasihi mereka.
sk bc nota hatie tue,mmg btol.