Tuesday, August 03, 2010

Catatan KeduaPuluh : Toreh Lengan

Pagi tadi masa breakfast aku ada bacaMetro kalau tak silap
"BUKTI CINTA GADIS REMAJA"
Artikel penuh klik sini ye..

Ok. Ini bukan lengan aku tahu. Aku tak mainlah benda yang menyakitkan diri sendiri. Ceh! Tapi seingat aku masa aku tingkatan satu dulu, memang popular permainan ini. Aku pernah tapi bukan macam ini. Aku paling nakal pun tulis nama lelaki yang aku suka pakai pen merah dekat paha. Bila fikir fikir balik geli usus perut aku. Abaikan! 

Balik kepada tajuk asal toreh lengan kengkonon sweet ini, aku nak bagi nasihat boleh? Haram hukumnya tahu. Sebab ia disifatkan sebagai tatu. Apa itu tatu? Ko pegi google images sekarang. Jadi, Islam memang melarang umatnya melukis tatu pada badan maka samalah juga dengan toreh nama bf/gf kat lengan ni. 

Cuba ko bayangkan pasangan kekasih yang toreh lengan ni putus cinta. Tapi nama kekasih masih terpahat kat lengan. Mau dipotong tangan tu. Hahaha. Yelah, bukan sebulan dua boleh hilang kalau kita dah toreh nama atas lengan ni. 


13 Komen Orang Bijak:

Miss Izah Mohamed said... Reply To This Comment

bile dah lekat tu, ala2 cam tatoo la jugak... mmg berdosa

diraja22 said... Reply To This Comment

mula toreh lengan, dh benci toreh muka pula kot..

gnesop said... Reply To This Comment

hanya kanak2 yg belom berfikiran matang yg akan berbuat demikian..

mmg x patut!!

Hak said... Reply To This Comment

Satu perkongsian yang ideal...
Bagus info saudari... teruskan berinfo.. minta izin...kalau mana-mana artikel yang menarik saya nak kopi O ..boleh ?

kak gojes said... Reply To This Comment

huhu...bukan gadis belasan tahun aje..kawan lama sy dulu juga suka ugut nak toreh tangan bila sy nak tinggalkan dia...huhu...itu bukan bukti cinta sejati..tapi menyeksakan hati aku aje...terpaksa teruskan krn d ugut..hohoho...

zikrie said... Reply To This Comment

salam..
yup sy sokong "kerana nila setitik sorak susu sebelanga."
fuhh.. akhir zaman.

hazman aka species1980 said... Reply To This Comment

memang masalah kalau tengah TAKSUB waktu bercinta..... huhuhu

jaya jr said... Reply To This Comment

haha,name panggilan tu lambat lagi kot baru bleh try..
WAKAWAKA

FyZa said... Reply To This Comment

mmg mnakutkan la budak2 skang..dah terlebih advance skang..hmm mcm2..smoga kita suma djauhkan dr bnda2 cmnie..

Asma said... Reply To This Comment

Demi cinta sanggup bt ape saje...
Dh tua baru sedar betapa bodohnya diri mereka2 itu...

BUNTU said... Reply To This Comment

ikut nimrung n jadi followed di blog ini...
salam ukhuwah,,,

Along Tapa said... Reply To This Comment

akhirnya aku jumpa bloggers yang sama kepala pasal cinta2 budak zaman ni jam...bukan aku geli....tapi gelihati...ek???

Blog nostalgia budak Muor - "Mak" aku hilang!!!

CIK TOM said... Reply To This Comment

xde keje da budak pmpn tu..
bukti cinta toreh lengan??
xpatut..