Sunday, August 29, 2010

Catatan #32 : Aku Tak Kuat

Kadang kadang aku tak tahu dimana tempat untuk aku luah segala permasalahan aku. Selalunya aku akan menangis dalam bilik sorang sorang. Takde orang tahu. Adalah sorang dua rakan yang menjadi tempat untuk aku berkongsi cerita suka duka. Aku tak kuat sebenarnya tanggung sorang sorang. Aku perlukan pendengar yang bukan hanya menadah telinga saja! Tapi turut jadi penasihat. Sukar. 

Tipu kalau tiada manusia yang tiada masalah dalam hidup! Aku ini pula jenisnya bukan suka kongsi cerita dengan keluarga. Ada perkara aku beritahu mereka tapi ada perkara yang aku rasa kalau aku beritahu mereka, ianya tidak membantu! Jadi aku cari teman berbicara. Erm, orang boleh kata Allah itu maha pendengar. Yes. Aku tak nafikan. Aku solat. Aku berdoa. Perlu ke aku beritahu pada dunia? No! Luahan perasaan dari manusia kepada manusia itu sekurang kurangnya berupaya memberi sedikit suntikan semangat sebenarnya. 



p/s : Ini bukan soal cinta! Yang pasti.  

8 Komen Orang Bijak:

echah mashuri said... Reply To This Comment

ala...meh ckp kt ak meh...heeeeeeeeeee

SNAR said... Reply To This Comment

sbarlh ek..

Along Tapa said... Reply To This Comment

kalo aku tulis post cenggini...tu maksud dia aku tgh pokai....adakah ko sama???


Gorengbaek - Cerita rumah baru lagi..

Kimie Hashim said... Reply To This Comment

kak..dah ah owg tgah sedih ni..aduh..akak pun nak sedih jugak..

Tomato Gurl's Life said... Reply To This Comment

kenapa ni dear??jangan sedih2 ye..famili la orang yang terdekat paling memahami kita tau..komunikasi adelah terbaik untuk share problem..kalau xnak jugak Allah kan ade tempat terbaik untuk kita semua mengadu..jangan tanggung sorang2 ye sayang.

sizuka[Izzati] said... Reply To This Comment

nape ni?sabar ok.be strong:)

ima said... Reply To This Comment

ermmmm.
cite kt snilahh.
boleh jugkk.

Anonymous said... Reply To This Comment

My programmer is trying to persuade me to move to .
net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.

But he's tryiong none the less. I've been using WordPress
on a number of websites for about a year
and am anxious about switching to another platform.
I have heard very good things about blogengine.net. Is there
a way I can import all my wordpress content into it?
Any help would be really appreciated!
Look at my blog post ... http://diknas.ifastnet.com/index.php?option=com_easygb&&Itemid=17