Tuesday, August 17, 2010

Catatan #26 : Orang Bodoh vs Orang Pandai

Orang Bodoh 
 Ada motor tapi pegi kerja naik LRT jugak..(kes suka bergesel la ni)
Orang Pandai
- Takde motor, takde kereta, takde LRT tapi ade otak.. (kes suka tumpang kereta/motor kawan tapi tak reti nak hulur duit minyak.. masalah mangkuk jamban)

Orang Bodoh
- Company dah sediakan nescafe, milo. biskut bla bla bla, tapi pegi gak minum kat cafe.. (bukan free, bayar bro)
Orang Pandai
- Tak minum/makan di cafe tapi company punya nescafe, milo, biskut bla bla bla diangkut skali bawa balik.. (semua nak free)

Orang Bodoh
- Beli suratkhabar sebab nak tengok nombor ekor je, pastu dah tak guna.. Buang..
Orang Pandai
- Dia tunggu orang bodoh buang suratkhabar, pastu dia kutip.. Jimat duit..

Orang Bodoh
- Kentut kuat kat ofis pastu sangat bangga dengan baunya..
Orang Pandai
- Kentut senyap sunyi (takde bunyi) tapi baunya.. Boleh buat orang koma kejap! Pastu bermati2an salahkan member sebelah tu.. Teka sape member sebelah tu? Alaaaaaaaa.. Si bodoh yang kuat kentut tu la..

Orang Bodoh
- Cari buah hati pengarang jantung yang lawa2 je.. Nak tunjuk dia hebat la tu.. Tapi selalu kena kikis.. (kes nak jaga si dia kenalah turut segala perintah kan)
Orang Pandai
- Yang nak kat dia, dia sapu je.. Janji si dia sayang pada dirinya.. (duit tak habis, cinta sejati konon)

Orang Bodoh
- Dalam hati dia.. "Buang masa baca cerita ni!"
Orang Pandai
- Dalam hati dia.. "Akulah si pandai tu, jap2 aku nak tinggalkan komen!"


p/s : Aku jumpa cerita ini dalam inbox emel..Hahaha.

12 Komen Orang Bijak:

bieha-chan :) said... Reply To This Comment

haha realy funny :)

cik shabah said... Reply To This Comment

nak jadik org pandai!he3 =)

HaNTwO said... Reply To This Comment

hahah aku pandai...

::sherry:: said... Reply To This Comment

Haha kelakar lah ! ;DD.
pandai betol orang pandai tu kan ??

normie said... Reply To This Comment

memang pandaiiii... hehehe..

aSmiDar said... Reply To This Comment

HAHA...
lawak2..
Orang Bodoh baik la..hehe

Along Tapa said... Reply To This Comment

sangat hebat cerita ko ni....jangan sampai aku bagi ko minum air di siang hari~~~~ :p


Blog nostalgia budak Muor - Di saat waktu terhenti....kosong

Asma said... Reply To This Comment

=)
jangan bodoh belagak pandai sudah..ngeh3..

ilang ngantuk bace menda alah ni...

Rashid said... Reply To This Comment

hehe.. lucu amat.

Tomato Gurl's Life said... Reply To This Comment

lawak2...hehe..

ain fathihah said... Reply To This Comment

haha. saya pandai sbb tu saya tinggal komen. iya kan?

Aidi-Safuan said... Reply To This Comment

hahahahaha... klakar!
terasa plak pasal bawak balik milo kat office tuh. :P