Saturday, July 09, 2011

Gambar Sekitar Perhimpunan Bersih 2.0


Pertama sekali, tahniah kepada pihak polis serta FRU yang telah menjalankan tugas dengan sebaiknya.. Walaupun terpaksa menggunakan kekerasan untuk menjalankan tugas yang telah diamanahkan..



Bersih ke Patriot ke--sape sape yang bersalah dan melanggar arahan pasti kena semburan gas pemedih mata/air kimia/air longkang.. Yang berdegil kena tangkap..




Ramai yang kata Perhimpunan Bersih ni menyusahkan.. Tapi inilah realiti yang sebenar benarnya yang dimahukan oleh penyokong Bersih.. Sebelum ni dorang kata perhimpunan ini aman.. Aman ke??? Kalau takde polis dan FRU entah ape akan jadi.. Jalan jem ke??? Kan best kalau ade roti.. Hahaha..


-KUNING-


-MERAH-

Kredit gambar : MalaysiakiniDouble-Y dan Nota Malaysia

*Nota Hatie : Camne lah orang yang buat majlis kahwin hari ni? Ramai ke tak yang datang.. Kalau yang nak beranak tu camne plak? Yang sakit? Ambulans pun susah nak lalu.. Haish! Malulah bila negara luar tengok kita camni.. Esok konfem surat khabar penuh laporan tentang #BerSHIT ni.. Dengar dengar jugak, bukan di Malaysia je Perhimpunan Bersih ni tapi di Taiwan lah, di Melbourne lah..

28 Komen Orang Bijak:

Khairul Atikah @ Cik Yuki said... Reply To This Comment

ak tunggu post kau ! hehee

ak setuju ngn kau . . malu weh -.-"

ishiko said... Reply To This Comment

omg...
kuning merah^^

Mat said... Reply To This Comment

kalau tak ada polis dan fru tak ada orang kacau.. Perhimpunan jadi aman.. Siapa yang buat kacau? Yg ikut berhimpun adalah orang awam yang tak ada apa-apa kuasa... Tak ada pelindung besi, tak ada pelindung gas, dan tak ada pelindung water cannon.. Yg ada cuma tubuh badan.

~fiOnAbEE~ said... Reply To This Comment

this is so true! polis diarah untuk jaga keselamatan.konon perhimpunan haram tapi ada org ditangkap bwk parang! apekah?! pfffttttt!

The ModERnMoZaRT said... Reply To This Comment

dem tak suke ar perhimpunan nih.
menitis air mate kot bile tengok gambar2 ni.

kate aman,then salahkan polis bile huru hara.
kalu polis tak datang kate polis tak wat keje,
kate bersih,tengok ar jalan kat kl tu cemana.kotor je,
arghh,,sakit hati!!

Muhamad Zaki Zafir said... Reply To This Comment

tahniah polis kerana berjaya mengawal keadaan dgn menerajang memijak menyepak kepala & bdn org awam!! tgk sini:

http://www.youtube.com/watch?v=ZqCmcF7pZZI&feature=feedu

ape ni tieah? jgn bias, tulis betul2 pe yg polis buat,search betul2.

YB Raz said... Reply To This Comment

hahahaha lawak doww komen mat..sah dia sokong orang hindu tu hahahahaha

ana lu'lu said... Reply To This Comment

sokong themodernmozart! polis dah jalankan tugas dgn adil dah

Mat said... Reply To This Comment

kau lagi lawak yb raz. Mat sabu hindu? Dia kena langgar dengan polis dari atas moto. A samad said hindu? Dia sasterawan negara.. Haji hadi awang hindu? Haji hindu... Hahaha.. Yb raz, tulis pakai otak, jangan pakai lutut..

puteri ain said... Reply To This Comment

malaysia malaysia . jauhlah dr segala huru hara .

Anonymous said... Reply To This Comment

lwk tul baca komen korang.ape pun tak boley.taksokong bersih!

delarocha said... Reply To This Comment

kesannya? biar masa yang menentukan

A.s.t.i.n.a said... Reply To This Comment

ooo Mat! akal di kaki..
kalau takde polis, ko ingat aman ke ko nak idup?

ambiga tu pun kate 'keselematan dan kemanan adalah tugas polis bukan kami'

pastu yg dilarang mahkamah ko sokong..
aku tak pernah nak sokong kerajaan tu..
tapi aku sokong undang2 yg mengamankan negara je..
itulah ko mengundi tak jugak pergi..
dah kalah mcm2..
blah aaarrr lu Mat!
o Tie, apa khabar dirik.. mek ngepak lok sitok...

A.s.t.i.n.a said... Reply To This Comment

zaki! ko tu tak bias ke?..

cheh!!

hak siapa2 pun nak tulis ape..

MyGamanBorNeo said... Reply To This Comment

baju merah baju kuning, macam di Thailand suda pula.

Oasis said... Reply To This Comment

Buat malu negara jer. Haisshh. Tima kasih untuk info2 ni smua.

Aida Azryn said... Reply To This Comment

macam2 hal sekarang ni. =.=

Anonymous said... Reply To This Comment

To Muhamad Zaki Zafir - 8:50

Nasib aku tak jadi polis, kalau tak, aku pun belasah jugak macam tu. Orang kata jangan, kau nak buat jugak.
Bila dah buat , jadi la orang macam kau. Polis zalim la, kejam la.
Itu sebenarnya yang kau nak betul tak? Tunggu je orang punya salah. Kau akan hentam cukup-cukup.
Lagi satu, kau pun bukan pegi sana. Bergegar je lebih kat blog orang.
Buat malu Melayu.

Isteri Encek Bard said... Reply To This Comment

menci tengok.. nak baca pun meci... tak bersyukur ker dah duduk du negara yang serba aman ini, lagi nak mengucar-kacirkan keaadaan...

merahitujambu said... Reply To This Comment

memang sangat sengit ko th...aku tengok kt fb yang fanatik bersih..pergghhh...kalau ckp dkt fb x pergi perhimpunan tu baik diam..ahahaha...diorg ni bukan BERSIHkan KL tu..tapi mengotorkan lagi ada...kawan aku siap bagi gelaran BERSHIT ko th..ahahaha...

BRO_MONDAY said... Reply To This Comment

miss tieah : pada 9 julai 2011 ai sefemili balik kampum waif ai di banting selangor...menghadiri majlis tahlil arwah yam dianjurkan nenek mertua ai...('',)

mr.syazwan said... Reply To This Comment

negara da aman pun still nak memberontak

negara da demokrasi kata tidak lagi

aiishhh bako je la

Jer ... said... Reply To This Comment

huhu
;D

Anonymous said... Reply To This Comment

Bagi saya la...

sy bukan menyokong mana2...baik kerajaan, baik bersih.... apa yg penting, kalau kita tak tahu baik kita jangan berkata apa2 nanti nampak pula kebodohan kita (maaf jika nampak kasar tapi itu bukan niat sy)

Muhamad Zaki Zafir said... Reply To This Comment

astina,jgn spin.polis dah sepak org tu sepak je lah,jgn nak berdalih.

hehe,anon.kalau aku pergi,mrh.tak pergi, kutuk.kau pun kalau berani,pakai lah id.kau kata buat malu aku jd melayu,kau xpakai nama sndiri tu malu dgn nama sndiri ke? kecut ke? kesian.. :)

Mia Lydia said... Reply To This Comment

kan bagus kalau negara kita aman, keselamatan terjamin dan BEBAS rasuah..

sokong BERSIH..!

Подтверждаю said... Reply To This Comment

as salam..
tieah, pakcik antara yang ditangkap. hehe~ tapi dilepaskan setiap kali ditangkap. berkali2. grr..

haha~ ada entrinya~~

pakcik cuma nak pergi kenduri. nak ikut jalan lain, cukup jauh. sebab jalan kaki. pakcik pun meluru ke arah polis, dan ditangkap. haha. pakcik tunjuk kad undangan majlis kawen..

grr...memang nak pergi kenduri kawen pun. angkara bersih, kawan pakcik, kerugian besar. sudahlah boleh kira dengan jari siapa yang hadir..haih..

kesian dia..



by : http://fadzli-rt.blogspot.com

FARISZ@AZ.Com said... Reply To This Comment

"Menjatuh Najib dengan demontrasi BERSIH"?

Statment yang kurang membaca.

8 tuntutan BERSIH tetap di halang walau perhimpunan di Stadium Merdeka (sudah dipagari dengan pagar berduri) atau Stadium Shah Alam (beberapa trak sudah diletakkan)

Orang yang berada semasa kejadian saja tahu bagaimana ketika duduk tetapi bukan ditahan tetapi terus ditembak dengan gas pemedih mata dan di belasah tanpa membalas.

Tujuan utamanya mudah iaitu menghalang memorandum 8 tuntutan dihantar bersama rakyat yang menyokong. Dan perhimpunan di mana saja walaupun di Stadium.

Di manakah janji PM bahawa "kalau nak buat kat stadium buatlah , melalaklah sampai ke pagi" , sedangkan fru,polis dan sb sudah diletakkan untuk menghalang masuk ke stadium.