Monday, July 04, 2011

Realiti : Sokong BERSIH Tapi Belum Mengundi












*Print-screen dari group facebook TMX.. Inilah salah seorang yang pandai cakap je (Kuning) padahal tak pernah pergi mengundi.. Bukan kami (Merah) tak sokong BERSIH, kami faham 8 tuntutan tersebut tapi sebelum ini SPR dan Ambiga dah pernah bersua dan mengapa sekarang tak boleh nak duduk semeja? SPR pun sudah beritahu sebelum ini bahawa tuntutan tersebut tertakluk kepada perlembagaan.. Peguam mesti lagi arif kan pasal undang undang.. Tapi hairan kenapa Ambiga tak boleh nak faham.. Kerana itu ramai berpendapat ada udang di sebalik mee! Fikir fikir kan lah dan selamat beramal.. Jangan jadi cam budak di atas ye, suka hati nak menghentam, pastu dia sendiri pun hilang..

20 Komen Orang Bijak:

Mario said... Reply To This Comment

hehe...

Hans said... Reply To This Comment

walaweh
panas betul komen2 dalam fb tu
kadang2 lucu plak baca
:-)

Review Filem Transformers: Dark Of The Moon 3D

BlueberrY CheesE said... Reply To This Comment

^^,

manggosteen said... Reply To This Comment

pnjg betol..ko bley rumuskan tak?haha..mls nk baca..

PAPA GOMO said... Reply To This Comment

lol.....umur tak cukup mengundi lagi dah kata SPR tak betul itu ini dan sokong bersih. ni masaalahnya orang kita. senang di Tipu dengan pihak yang tak bertanggungjawap.

apa pun tahniah dia atas pendedahan ini semoga orang nak nak menyokong sesuatu pekara tengok diri sendiri dulu...he hehe

saidibautista said... Reply To This Comment

demam politik melanda. follow me back http://inisaidipunya.blogspot.com/

fiezah91 said... Reply To This Comment

hanya mampu tersenyum. :)

HARITH ISKANDAR said... Reply To This Comment

ehe lebih lucu lagi bila org yg tak pernah mengundi pon hangin dgn SPR..heran aku..mujur aku neutral xpilih sape2..tp pada aku kalau belum mengundi jgn la berlebih2..biar org yg pernah mengundi tu yg pergi 'bersih'.NO WAR.

YB Raz said... Reply To This Comment

perangai dorang ntah apa apa..kebanyakkan yang cakap sokong bersih ni pun bukanlah kesah pasal politik dan negara sebenarnya..dorang cuma saja tumpang kecoh.

alasan yang selalu dorang guna adalah kerajaan zalim.bila tanya apa yang zalim, dorang tak boleh jawap.

lepas tu pusing soalan lain cakap umno tolak hudud..bila cakap hj hadipun dah buang hudud, dorang kelam kabut..

last last kaitkan kes altantuya..bila tanya mana bukti dorang tutup muka..

dorang ni semua membosankan.

Muhd Aizie said... Reply To This Comment

Takut wei . Takut sangat. Janganlah jadi huru hara lagi . ;(

wei, kau kena tag! Jom usha ;)

http://kerdildesa.blogspot.com/2011/07/jom-join-bloglist-wacanaku.html

EARNic said... Reply To This Comment

fuuuh. panjang lebar. senyum je aku baca budak tu kena bantai hahahaha x tau apa2 nak politik.kuang3

pizli said... Reply To This Comment

Bodoh.. Bersih bodoh bukan awak hehe..

sizuka[Izzati] said... Reply To This Comment

macam macam la haiiii

mr.syazwan said... Reply To This Comment

suka warna MERAH

tibebe

=_=

YanaMIB said... Reply To This Comment

haha kesian bdk ni..slh msk sangkar daa..actually perhimpunan² mcm ni mmg dorg men hasut² student laa..dorg kn lalang xtau pape..mudah terpengaruh..ni la buktinya..dr cite org trus terpengaruh pehtu nk maki membabi buta..mental je! =.=

merahitujambu said... Reply To This Comment

perggghhh berasap2 dh ni...heeee..setuju dgn cik yana

Подтверждаю said... Reply To This Comment

as salam,..
budak-budak pun disogokkan dengan politik. lagi kacau bilau.

=_=

iklan entri untuk tieah~~ ;)


Formula Khas Mendapatkan Idea Untuk Entri

mirage said... Reply To This Comment

Saya sendiri tidak pernah mengundi. Masih belasan tahun lagi. Sejujurnya saya langsung tidak ambil pusing tentang hal kemelut politik ini, tetapi apabila seseorang itu telah menikmati segala kemudahan dan servis yang daripada kerajaan, tidakkah patut seseorang itu bersyukur dan menunjukkan taat setia kepada kerajaannya?

Tidak mahu berbunyi rasis, tapi kalau dia sendiri menyokong puak Cina berfahaman komunis dan sanggup memperbodohkan dirinya demi fahaman mereka yang ateis, apakah hak dia untuk sewenang-wenangnya mencerca orang Kristian? Hebat sangatkah dia? Cecah dua puluhan pun masih lagi berfikir macam kanak-kanak yang terlalu dimanjakan.

Oh, dan sila klik pada link ini, ya!
http://twistedmirage.blogspot.comjujurnya saya langsung tidak ambil pusing tentang hal kemelut politik ini, tetapi apabila seseorang itu telah menikmati segala kemudahan dan servis yang daripada kerajaan, tidakkah patut seseorang itu bersyukur dan menunjukkan taat setia kepada kerajaannya?

Tidak mahu berbunyi rasis, tapi kalau dia sendiri menyokong puak Cina berfahaman komunis dan sanggup memperbodohkan dirinya demi fahaman mereka yang ateis, apakah hak dia untuk sewenang-wenangnya mencerca orang Kristian? Hebat sangatkah dia? Cecah dua puluhan pun masih lagi berfikir macam kanak-kanak yang terlalu dimanjakan.

Oh, dan sila klik pada link ini, ya!
http://twistedmirage.blogspot.com

iR fido said... Reply To This Comment

gelombang anak muda untuk masa depan malaysia. dari saya yg pernah mcm dia. tggu cukup umur. semangat dari awal. kini dah 2x ngundi.

Badak Air said... Reply To This Comment

tu le bila dah kalah berhujah nak santau menyantau lak,kerajaan bagi peluang belajar tak nak rebut,pastu nak salahkan kerajaan bila tak mampu beli umah besar. ye la kalu stakat spm susah le nak hidup mewah dgn makan gaji je.