Tuesday, October 16, 2012

Catatan #97 : Oh Dunia

Hai. Nama saya Normutieah. Kawan kawan panggil Tieah. Tapi ada jugak kawan panggil Nor dan saya ok. Ahh. Carut lebih. Aku cuma mahu me-war-war-kan tentang penerjunan aku ke dalam dunia baru. Ingat Felix je boleh terjun dari angkasa lepas ke bumi? (Oh cerita ini masih segar dalam ingatan)

Dunia yang aku maksudkan adalah bidang 'kerjaya'. Harap maklum. Yes, bunyi macam profesional giler kan? Ahh. Sekali sekala berperasaan bongkak sedikit. Ape ade hal? Haha. Sooooo, hari ini aku bukak buku baru dan cuba menutup buku lama yang aku fikir ada sinar harapan rupa rupanya aku yang perlu melangkah ke hadapan. Padanlah aku selalu dapat ceramah free dari teman teman rapat aku. Entahlah. Memang sukar aku nak hakis sifat 'kesetiaan' yang tak bertempat dalam diri ini. (Bukan soal cinta, jauh sekali)

Cerita buku baru tak perlu dikongsi sebab belum masuk bab 1 pun, baru mukadimah. Jadi tiada yang istimewa untuk dicoret. Buku lama? Aku sayang sebenarnya tapi aku terpaksa berhenti sebab aku telah pilih pengalaman sebulan dari meneruskan khidmat. Ketika itu jugak aku tak boleh berfikir secara waras dan terasa down sangat sangat. Aku menangis dan tiada siapa pujuk :( Ini sedih betul. Haha. Tapi aku tetap berterima kasih dengan teman teman rapat yang faham dan beri aku nasihat serta kata kata perangsang. Bila teringat balik rasa geli geli jugak. Aku tak pernah menangis depan BFF aku. Aku tak pernah call BFF aku sampai menangis. NO. Tapi keadaan memaksa ketika itu. Family? Kalau bab stress/sedih/kecewa aku jarang kongsi sebab aku nak sentiasa gembira dihadapan orang orang yang tersayang. Bukan bermaksud aku nak membelakangkan mereka. Aku teringat sekali masa emak aku call di saat perasaan tengah kritikal, di tambah pula situasi yang serabut gila, aku berlagak kuat padahal mata dah merah menahan takungan airmata. Letak je fon airmata macam hujan mengalir laju dan segera aku ke washroom. *sigh

Aku rasa tangan aku kebas menaip panjang panjang ni. Mohon undur diri. Hehe. Aku harap lepas ini aku boleh terima kenyataan aku dalam dunia baru! Yang pasti aku masih tak boleh lari dari 'tanah'. Aku tahulah manusia dicipta dari tanah dan ke tanah jua kita kembali, tapi dunia lama dan baru aku pun bercerita tentang 'tanah' jugak. Itu je sama. Yayaya, hari hari kita pijak tanah. Faham.

P/s : Entri ini macam emo semacam. Pelik.
P/ss : Selamat malam. Aku tak boleh nak berjaga macam kelawar sangat dah.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


3 Komen Orang Bijak:

yann said... Reply To This Comment

Kuatlah weh. Takmolah nangis2.

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said... Reply To This Comment

apa2 pun sabr, kuatkan hati

leakedknowledge said... Reply To This Comment

menangis jer kuat2..kadang2 dengan tangisan sedikit sebanyak mlepaskan bebanan d dada...mnagis tu juga pguat diri..untuk maju ke depan :)