Saturday, March 12, 2011

Gempa Bumi Dan Tsunami Di Jepun





Tadi aku tengok berita, habis kereta semua dibawa arus deras.. Dan lebih 300 terbunuh dalam gempa bumi dan tsunami tersebut.. Kemusnahan besar berlaku di Timur Laut Jepun dan difahamkan Jepun bersedia melepas radioaktif untuk mengelak Loji Nuklearnya meletup.. Lebih kurang 3000 penduduk yang berhampiran loji itu jugak telah dipindahkan.. *Mercy Malaysia bersiap sedia hantar bantuan

Seramai lebih kurang 289 rakyat/pelajar Malaysia yang berada di 9 lokasi terjejas teruk akibat gempa bumi telah berjaya dihubungi oleh Kedutaan Malaysia di Jepun dan mereka semua dalam keadaan baik dan selamat.. *Tetiba teringat kat jejaka Syafiq Ahmad yang sedang menuntut di Jepun.. :) Hahaha..

Talian Untuk Dihubungi
Bilik Operasi 24 Jam di Wisma Putra : 03-8887 4570 / 03-8887 4770 / 03-8887 2746 / 03-8887 2830
Talian 'Hotline' Kedutaan Malaysia Di Tokyo Jepun : +81334763840

p/s : Nasihat berjaga-jaga untuk penduduk yang tinggal berhampiran pantai di Sabah dan Labuan turut ditamatkan.. Sama sama kita berdoa mohon selamat dari bencana الله

22 Komen Orang Bijak:

echah mashuri said... Reply To This Comment

serius ah takut tgk semlam.semog rakyat malaysia kat sane xdepape.
tp kwn2 ak kt sini pun duk bimbang sbb rumah mrka dkt ngan pantai..bahaya kann.takuttt T____T

velasrizal said... Reply To This Comment

wah memang teruk jepun kene kali ni

shafiq ahmad said... Reply To This Comment

hehe..thanks sebab concern ngn kami semua..huhu

iwan_dextrous said... Reply To This Comment

semoga menjadi peringatan utk semua...

Siti Nur Fatimah binti Mohamad Ali said... Reply To This Comment

tol tu sabah n labuan....

moga Allah selamatkan syafiq!

d_tieah said... Reply To This Comment

Syafiq:
Kita kan rakyat Malaysia.. Huhuhu..

pizli said... Reply To This Comment

Memang insaf tengok video2 tu semalam..

Oasis said... Reply To This Comment

Mlm tadi ada tgk kat berita tv. Jepun lebih bernasib baek berbanding dgn tsunami yg mlande aceh dlu sbb drg dah diberitahu melalui amaran pihak terbabit. Apa2 pun smoga tiada lagi bencana seumpama tu berlaku..

sizuka[Izzati] said... Reply To This Comment

semoga kita dilindungi dari segala bencana.semoga warga Msia dkt sana selamat.

manggosteen said... Reply To This Comment

serawak tak kena ke?

Anati Soki said... Reply To This Comment

pendapat aku kan.. diorng punya kematian sikit dari acheh dlu.. bagusnya sbb diorng ada plan gempa bumi.. so, kerajaan diorng dah prepare awal lg.. satu kejayaan la bila kadar kematian tak banyak macam acheh dulu :)

aLieF si Muncung ManiS said... Reply To This Comment

masyaALlah..teruk nye..kesian diaorang..wahh..tieah,,ni ke syafiq yang tieah suka tu??yg tieah ckp kat alief hari tu??baek tieah ngaku...hehe

mr.syazwan said... Reply To This Comment

dahsyatkan

kuasa tuhan

sekelip mata sapu bersih..

huhu

specky gurlz said... Reply To This Comment

aminn..mintak2 rakyat mlysia yg ade kt sne semuanya selamat

specky gurlz said... Reply To This Comment

aminn..mintak2 rakyat mlysia yg ade kt sne semuanya selamat

faiz said... Reply To This Comment

teruk btol jepun kena..mungkin peringatan pada manusia..

yusri said... Reply To This Comment

kesiannya...

hari tu duduk sarawak kat pulau bruit nak keluar dari kampung kena masuk laut dulu.Kampung pun tepi laut.Ngeri bila fikir pasal tsunami.

Skim Rumah Pertama ku 2011

Faizal n Fashitah said... Reply To This Comment

gelik juak nangga tsunami kedak ya. kamek da juak molah entri pasal tok. Yang mek eran, otromen ilek2 jak nak main surfing bila nangga Tsunami tok ishkkk saba jak la...

CIK GADIS said... Reply To This Comment

mmg terok ah dorg kena..takot gua tgok kt brita ngn tenet sal bncana kt jepon tuh..mnx2 ngra kita xkena cmtuh la kan..amin. =)

ztie said... Reply To This Comment

bila d suruh sidak sabah and labuan alert ya. teringat kmk time kmk d labuan dlk eh... time 1st tsunami ya. ngutik. huhhuhuu

merahitujambu said... Reply To This Comment

kesian jugak aku tgok org jepun ni..habis suma...

YOUsoF said... Reply To This Comment

Harap Jepun cepat pulih..


Tumpang simpati...... ;|