Wednesday, March 16, 2011

Sudah Tertulis Dalam Al-Quran Tentang Musibah Di Jepun

 Beginilah keadaan gempa bumi sekuat 8.9 skala ritcher di Jepun sehingga mengakibatkan tsunami setinggi 10 meter berlaku di wilayah utara negara tersebut.. Di bawah ditunjukkan perkara yang sudah sedia tertulis..


Tarikh yg berlaku adalah pada  11/3/2011 bersamaan 6 RabiulAkhir 1432 Hijah or 6/4/1432. So dengan tahun 1432 di pecahkan 14 || 32. Jawapanya Jujuz ke 14 Quran. Dan bulan 4.
Rahsia  angka tahun ini :  Jujuz 14 Ayat Quran ke 4. Rujuk di Quran.
1. Jujuz 14 bermula pada surah Al-Hijr, dan ayat ke  4 dari surah AL Hijir menyatakan
“Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya”.
2. Rahsia seterusnya yang menunjukan Malapetaka ini akan berlaku di Jepun ialah dengan kedudukan Jepun dan Wilayah Seedai pada kedudukan geografi bg ( Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138)
so dlm 1432, 14 dh di ketahui Jujuz Al Quran. maka yang di pecahkan 14 || 32 so di pecahkan lagi 3|2 ,so now secret no adalah 3.
di ambil pula lokasi latititude dan longitude.
3+6+1+3+8 = 21
so next 2+1 = 3
proved *. yg di maksudkan dengan no 3 adalah negara jepun.
Dan di dalam jepun jugak terdapat banyak wilayah.. maka wilayah yang akan di turunkan malapetaka itu ? Wilayah Seedai pada kedudukan geografi Latitiude 38’15 dan Longtitude 140’53
makan 3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30
so next 3+0 = 3.
*proved wilayah yang tuhan maksudkan dgn angka 3 adalah Wilayah Seedai di Jepun.
3. Rahsia seterusnya dengan tarikh 6
msa yang di laporkan oleh Jabatan Metrologi Rusia.. gempa bumi berlaku pada masa 1446 waktu Jepun..
so 1+4+4+6 =15
so next 1+5 = 6
*proved 6 membawa maksud masa yang akan berlaku.
4. Dah yang seterusnya 1432 apabila di pecahkan 14||32, kini di ambil pula angka 14 dan di pecahkan 1||4 , maka angka satu boleh di kelaskan sebagai permulaan hari. maksudnya di dalam Islam Jumaat adalah hari pertama dalam minggu itu. so angka satu memberi maksud malapetaka itu akan berlaku pada hari Jumaat.
5. Lihat.. betapa benarnya ayat al quran. segala yang  di nyatakan tetap berlaku. walaupun suduh berabad kitab Quran di turunkan.
6. Walaupun zaman berubah sejauh mana sekalipun.. Al-Quran tetap bagi sepanjang zaman.
7. Di percayai banyak lagi rahsia yang masih tidak dapat di ketahui di dalam tarikh ini. namun sekadar ini pun telah membuatkan kita lihat dengan mata kita sendiri betapa mulia Al-Quran. dan segala yang di ungkapkan di dalamnya
8. WauAllahhu Allam.

Sumber : Blog Nasih Saifullah

*Dipersilakan untuk share :)

34 Komen Orang Bijak:

intan.maisarah said... Reply To This Comment

gigil gigil

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali said... Reply To This Comment

tanx 4 sharing babe!

Abang Zam said... Reply To This Comment

yup..memang..apakan daya..manusia terbatas..

Puanbee said... Reply To This Comment

wallahualam..

Mohd Shukri Fadzillah said... Reply To This Comment

Subhanallah... tieah carik sendiri ek? mana dapat info? hmmm

Oasis said... Reply To This Comment

Owh...ingatkan kebetulan je...

Oasis said... Reply To This Comment

Owh...ingatkan kebetulan je...

hanim azhari said... Reply To This Comment

subhanallah..agung kan mukjizat al quran..serba serbi lengkap..untung kite jd org islam :)

Reena said... Reply To This Comment

agak rumit untuk faham...tp insyaAllah sy faham...nak share kat fb ye kak..

HEROICzero said... Reply To This Comment

Dia saja yang tahu . =)

echah mashuri said... Reply To This Comment

tieah.sebenarnya ak takut lau cite hal2 gini.rase cam kiamat dah nak dekat.tp ak duk camni.takuttT__T

lavender harum wangi said... Reply To This Comment

kenapa lepas benda ni jadik baru nak reveal pasal ni? kenapa tak sebelum benda ni jadi. itu guna nya alquran, sebagai panduan kan. Allah maha besar.

soffea said... Reply To This Comment

menarik :)

faiz said... Reply To This Comment

mmg agung al-quran...jadikanla sebagai pengajaran..

faiz said... Reply To This Comment

mmg agung al-quran...jadikanla sebagai pengajaran..

si para para said... Reply To This Comment

di sana penuh rahsia..tinggal kita untuk mengkajinya..
ambik iktibar atas yang berlaku.
elakkan diri berhati batu.

JIJI YU said... Reply To This Comment

aku nak tanye pak ustad aku camne ngn kenyataan ni.ehehe..

OhBelChantik said... Reply To This Comment

Detail gila..tapi mmg terbaiklah..takot pown ada gak..

afiqrohidan said... Reply To This Comment

thank,z for the info awk share..tiba2 rasa ingin bykkan lagi melakukan amalan2 mulia didunia ini..isau psl hari kiamat ni.

puteri ain said... Reply To This Comment

gambar tu scary..hmm

WeBoys said... Reply To This Comment

amazing, camne dpt calculation nih sume ek??
=]

manggosteen said... Reply To This Comment

tieah:aku sebenarnya tak berapa percaya benda ni..tapi bukan bermaksud tak percaya al-quran..cuma kalau dilihatkan balik ia seperti dia buat2 atau sesuatu yg direka supaya ia berkaitan..kenapa dia tak gunakan surah2 yang lain yang ada kaitan nombor juga..

memang benar Allah yang merecanakan semua ni..tapi kejadian yang berkaitan dengan nombor ni boleh direka2..contohnyA ko tengok cerita numbers. banyak perkara dia kaitkan dengan nombor..walhal semua tu hanya rekaan..

kita percaya al-quran..dan percaya isi kandunganya..faham dan dalami maknanya sudah cukup untuk menambahkan iman kita..tak perlu perkara2 mcm ni..

ini pada pandangan aku la..tapi mungkin ada kebenaran.cuma tak jelas..

Paan Standalone said... Reply To This Comment

subahanallah.. semua dah tertulis.. Allah tu maha mengetahui. serius kiamat dah makin dekat. kalo radiator nuke da pecah sana sini, abes la dunia..

manggosteen said... Reply To This Comment

dan aku sependapat dengan lavender harum wangi..biasanya bila dah jadi baru org nak kuarkan teori2 cam ni..

Lulu Rahman said... Reply To This Comment

speechless ;o

apezs shah said... Reply To This Comment

salam

menggigil membaca entry yg ni.
mmg ada benar juga ni.
thanks info yea.

YanaMIB said... Reply To This Comment

nauzubillah...sgt agung kitab Allah ni kan..smoga jd pengajaran pada sume umat Islam dunia~

blogger addict said... Reply To This Comment

thanks for sharing...al-quran bkn saja menjadi rujukan kita org islam..tapi mmg menjadi rujukan juga bagi agama lain..kdg2 kita jer xtau dn diorg pun kdg2 ego ckp rujukan dri kaum2 mereka terdahulu....

Amy Syaquena said... Reply To This Comment

Subahanaallah mane dapat ni dear , besar sungguh keagungan serta mukjizat al quran..serba serbi lengkap..alhamdulillah beruntung kerana terpilih menjadi umat nabi muhammad...

manggosteen said... Reply To This Comment

haha..ko try tny kat tanyalah ustaz tv9 mlm2 tu..ahahhaa

Muhamad Aizie said... Reply To This Comment

benda dah jadi baru nak kaji . ye la tu kan . manusia namanya

niesz said... Reply To This Comment

ALLAH tu AHA bekuasa kan, tak de yang dpt menandingi kuasaNYA..

Gen2Merah said... Reply To This Comment

wahh, info yang menarik. mohon share ya.. saya nak copy paste kat blog saya.. ngeee~

amran said... Reply To This Comment

LIKE =)