Tuesday, March 15, 2011

Loji Nuklear Jepun Meletup Lagi dan Malaysia Hujan Asid?


Semalam letupan hidrogen berlaku di reaktor ketiga loji nuklear.. Walaubagaimanapun, Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman berkata, berdasarkan maklumat Agensi Nuklear Malaysia yang bekerjasama rapat dengan agensi nuklear di Jepun, letupan berlaku semalam adalah tidak serius..
A nuclear power plant in Fukumi , Japan exploded at 4.30 am today. If it rains 
tomorrow or later, don't go outside. If you are outside, be sure that you have rain protectors. 
It's acid rain. Don't let it touch you. You may burn your skin, lose your hair or have cancer.
Please pass, stay safe and remind everyone you know...
Siapa terima sms di atas semalam? Tentang hujan asid kat Malaysia akibat daripada kesan radiasi loji nuklear yang meletup.. Aku pun tak dapat nak cakap ya atau pun tidak sebab tiada bukti yang sahih.. Tapi aku boleh cakap yang semua ini hanya rekaan.. Sebab takde akhbar yang melaporkan tentang hujan asid setakat ini..

p/s : Tentang perintah berkurung atau tak keluar rumah plak, kat Jepun aku percaya.. Tadi tengok berita.. Kalau kat Malaysia untuk ape? Pergi kerjalah.. Budak sekolah takpe sebab dah memang cuti..)

29 Komen Orang Bijak:

lavender harum wangi said... Reply To This Comment

even bukan pasal loji meletup kat jepun pun hujan sekarang ni memang dah sedia berbahaya kan. things get worst, byk betul ujian yg dorang hadapi.

Reena said... Reply To This Comment

mungkin x sahih, cume langkah2 berjaga2 kot....cuak gk bile dpt msg mcm tu..huhuuh

Oasis said... Reply To This Comment

Sekarang pun berlaku hujan asid...cuma pH nye tak de la terlalu berasid sgt kan..

Muhamad Zaki Zafir said... Reply To This Comment

andaian org tu psl sms tu..tp serius lah, kalau xde asas, baik jgn sms.huru hara msyrkt je kan..

A.s.t.i.n.a said... Reply To This Comment

scary ehhh

V said... Reply To This Comment

hehe pelik..tp mula2 mcm cayak mek koh.

FASYA SANDA said... Reply To This Comment

BILA NYA NK BUAT PERINTAH BEKURUNG NI??AKU X SBR NK CUTI..KEJE PENAT..AHAHAHHA

BIAR BETUL HUJAN ASID??PTT LAA PENING2*ADA KAITAN KE???HUHUHU

manggosteen said... Reply To This Comment

smlm kuar kat berita..dia ckp ni palsu je..tiada yang benar melainkan palsu belaka..ahahaha..sengal betul org yg buat ni..dia ingta jepun tu sebelah je ngan malaysia..kalau hiroshima kena bom dulu pon tak sampai sini..

bunga said... Reply To This Comment

bunga ada dengar berita tadi..

hanim azhari said... Reply To This Comment

naseb baik xdpt msg tu..klu xngan kte skli tertipu huhuhu

shah-kayrul said... Reply To This Comment

harap2 tak hujan la hari nie...takut pulak

YanaMIB said... Reply To This Comment

yelah setakat ni tau psl ni benda ni dr blog je..tp xde lak kuar paper or berita kt tv kn..maybe kita just amek langkah jaga² la...klu ko bg alasan xdtg keje sbb hujan asid aku ghase bos baling kerusi je nnt =P

FASYA SANDA said... Reply To This Comment

aku ada baca pasal amegedon 2012..yang buku dia kaji pasal hari kiamat tu..macam2 tanda2 kcik kiamat ok..ngeri aku..

salah satu macam skang ni...

nabilah_2908 said... Reply To This Comment

bila isu ni diperbesar-besar kan...mcm ni la jadinya... :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
DARI KERANA MATA

manggosteen said... Reply To This Comment

apa la ko..asyik tido je..aku tgk gemilang separuh je..ada hal sket..

| cik azeya | said... Reply To This Comment

harap2 tak lah. huhu

HaNTwO said... Reply To This Comment

Risau wooo sebab tak mustahil leh merebak kat Malaysia kesan radiasi...Cuma kebarangkaliannya sangat rendah jela..

A.s.t.i.n.a said... Reply To This Comment

mun ujan k payong ah..

ain said... Reply To This Comment

mcm ni gi jamban pon kne pkai payung..

aLieF si Muncung ManiS said... Reply To This Comment

byk gak masej dari fb alief dapat..orang tag note kat fb pun ada..pasal hujan asid tu..mati2 alief fikir benda tu betul..dah berdoa dah supaya turun hujan..boleh ponteng kelas..hehehe...

zey said... Reply To This Comment

kita pon dpt gak sms ni semlm... agak cuak la nk kuar bilik arini, tapi dlm paper takdepon perintah berkurung bagai.....so chill jela~

intan.maisarah said... Reply To This Comment

kah kah kah.

hari ni perlis tak hujan hujan
panas!

AiDa AzRyN said... Reply To This Comment

Alhamdulillah sini tak hujan. kalau hujan sure aku risau.. huhu

Abang Zam said... Reply To This Comment

setau abang radioactive tu menuju ke timur iaitu ke Hawai, canada..tp bukan Msia..

entry abang 13,000 mayat di Jepun

JIJI YU said... Reply To This Comment

aku dari mule2 cuti sekolah hari tu pon dah masok perintah berkurung secare otometikelitiknye

Ronaldmohoni said... Reply To This Comment

Hujan Asid kat Malaysia?
Gossip kot.

Puan Besar Shag Yahaya said... Reply To This Comment

Tak boleh jugak cakap tak benar SMS tu. Sebab, tgk jela kes kat Mesir dulu. Teruk gila tapi kerajaan ishtihar tak teruk. Berhati hati jela kalau hujan tu. Benda nuklear tu bukan boleh buat main kot.

Anati Soki said... Reply To This Comment

dooowh.. scary kot.. aku de dpt msej ckp psl mendalah nih.. wuu.. syg kulit aku..

mr.syazwan said... Reply To This Comment

sangat bahaya

chuak gak ni da la naik moto n tiap2 ptg ujan

huhu

moga2 tidak ada apa2 lah